Še do brezplačne dostave.

ČE HOČEŠ DOBITI, MORAŠ DATI; ČE HOČEŠ BITI OPAŽEN, MORAŠ OPAZITI

Šola je eno. Izobrazba je drugo.

To dvoje se včasih ne prekriva. Ali hodiš v šolo ali ne, si vedno dolžan poskrbeti za svojo izobrazbo.
Svet, v katerem živiš, te mora navdajati z radovednostjo.
Poduči se o stvareh. Preuči vso dodatno literaturo. Prodri globlje od drugih – tako jih boš prehitel.
Poguglaj vse po vrsti. Resno mislim: vse po vrsti. Poguglaj svoje sanje, poguglaj svoje težave. Ne sprašuj, najprej poguglaj. Potem boš bodisi poznal odgovor bodisi znal zastaviti boljše vprašanje.
Nenehno beri. Hodi v knjižnico.
Čarobno je biti obkrožen s knjigami. Izgubi se med knjižnimi policami. Prebiraj bibliografije. Ni pomembno, s katero knjigo začneš, morda je to knjiga, ki te bo pripeljala k drugi.
Zbiraj knjige, četudi jih nimaš namena pri priči prebrati. Nič ni pomembnejšega od neprebrane knjižnice.
Ne beli si glave s sistematičnim raziskovanjem.
Ti samo išči.

Nič ni docela izvirno.
Vsaka nova ideja je samo predelava ali mešanica ene ali več prejšnjih.
Umetniki zbirajo le stvari, ki jih res ljubijo.
Ljudje imamo čudovito napako: nezmožni smo delati popolne kopije.
Tisto, kar nazadnje vžge, so postranski projekti.
V dobi informacijskega preobilja in preobremenjenosti bodo uspeli tisti, ki bodo ugotovili, kaj morajo odvzeti, da bi se lahko osredotočili na to, kar je resnično pomembno.

Austin Kleon, KRADI KOT UMETNIK

10 stvari, ki ti jih nihče ni povedal o ustvarjalnosti

Prevedla Maja Novak

Umetnost ustvarjamo zato, ker jo imamo radi. Nekatere vrste umetniškega dela nas privlačijo, ker nas tisti, ki ga opravljajo, navdihujejo. V resnici je vse leposlovje fan fiction.
Najboljši nasvet se glasi: ne piši o tem, kar poznaš, temveč o tem, kar ti je všeč. Napiši zgodbo, ki jo imaš najraje – napiši zgodbo, ki bi jo rad bral. Isto načelo velja za tvoje življenje in tvojo kariero. Kadar si v dvomih, kaj storiti, se preprosto vprašaj: »Katera zgodba bi bila najboljša?«

Opazuj nekoga pred računalnikom. Tako tog, tako negiben je. Zato sploh ne potrebuješ znanstvenih raziskav (ki jih je kar nekaj), da bi vedel, kako celodnevno sedenje pred računalnikom ubija tako tebe kot tvojo ustvarjalnost. Moramo se gibati, da bi se tega, da nekaj počnemo, zavedli tudi s telesom, ne le z glavo.
Delo, ki nastaja le v glavi, ni nič kaj prida. Opazuj velikega glasbenika med nastopom. Opazuj velikega politika med govorom in razumel boš, kaj mislim.

Ko sem bil še otrok, me je mama pogosto vlačila s sabo v nakupovalno središče. Preden je kaj kupila, me je peljala v knjigarno in mi kupila knjigo, ki sem si jo sam izbral. Nato sva zavila v trgovine, in medtem ko je kupovala, sem sedel na stolu in bral. To je trajalo leta. Prebral sem veliko knjig.

V pisarni imam dve pisalni mizi – eno »analogno« in eno »digitalno«. Na analogni so samo flomastri, kuliji, svinčniki, papir, kartotečne kartice in časopisi. Tja ne sme nič elektronskega. Tam nastaja večina mojega dela in povsod po mizi so vidni sledovi delovnega procesa, smeti in odpadkov. Na digitalni pisalni mizi so prenosnik, ekran, skener in tablica. Tam svoje delo urejam in pripravljam za objavo.
Poskusi: če imaš na voljo dovolj prostora, si organiziraj dve delovni postojanki, analogno in digitalno.

Kleonova zadnja knjiga (2019)

Austin Kleon, POKAŽI SVOJE DELO!

10 načinov, kako deliti svojo ustvarjalnost in se pustiti odkriti

Prevedel Andrej E. Skubic

Naj bo to knjiga za ljudi, ki jim gre na živce že sama ideja samopromocije. Če hočeš: naj bo alternativa samopromociji. Skušal te bom naučiti, kako razmišljati o svojem delu kot o brezkončnem procesu; kako predstavljati ta proces drugim tako, da bi lahko pritegnil tiste, ki bi jih utegnilo tvoje delo zanimati; in kako se spopadati z vzponi in padci v predstavljanju sebe in svojega dela svetu. Če je bila Kradi kot umetnik knjiga o tem, kako krasti od drugih ljudi, ki vplivajo na nas, je to knjiga o tem, kako vplivati na druge s tem, da jim pustimo, da kradejo od nas.

Velik del opravka z družabnimi omrežji je preprosto tipkanje v okvirčke. Kaj natipkaš v okvirček, je pogosto odvisno od poziva. Facebook te poziva, da se sprostiš, z vprašanji kot: »Kako se počutiš?« ali »O čem razmišljaš?« Twitter je komaj kaj boljši: »Kaj se dogaja?« Všeč mi je poziv na dribble.com: »S čim se ubadaš?« Drži se tega vprašanja, pa bo vse v redu. Ne slikaj svojega kosila ali svojega kapučina: pokaži svoje delo.
Naj te ne skrbi, da bi moralo biti vse, kar objaviš, popolno.

Ko sem bil še na kolidžu, se je v vsaki delavnici kreativnega pisanja znašel kak sošolec, ki je izjavljal: »Strašno rad pišem, ne maram pa brati.« Vsakomur je bilo takoj jasno, da lahko takega mulca bolj ali manj odpišeš. Kot ve vsak pisatelj: če želiš postati pisatelj, moraš biti najprej bralec.

Če dela, ki ga deliš, ustrezno avtorsko ne označiš, ne okradeš le ljudi, ki so to ustvarili; okradeš tudi vse ljudi, s katerimi si to delil. Če avtorja ustrezno ne navedeš, tvoji sledilci nimajo možnosti, da bi se poglobili v delo in izvedeli kaj več o njem. Pri navajanju gre za to, da ustvariš kontekst za to, kar predstavljaš: kaj je to delo, kdo ga je ustvaril, kako ga je ustvaril, kje in kdaj je bilo ustvarjeno, zakaj ga deliš, zakaj naj bi bilo ljudem zanimivo in kje lahko najdejo še več del, ki so temu podobna. Navajanje reference je kot pisanje muzejske tablice poleg artefakta, ki ga predstavljaš.

Chronovirus

Drekobrbci. Vsepovsod so, in obstajajo v vseh poklicih. Ne marajo vložiti tistega, kar je treba; želijo si samo objave točno tukaj in zdaj. Ne marajo poslušati tvojih idej; hočejo ti razlagati svoje. Ne marajo hoditi na predstave, vendar te na pločniku obmetavajo z letaki in kričijo, da pridi na njihovo. Do takih ljudi in njihovih blodenj lahko občutimo le pomilovanje. Na neki točki odraščanja nekako niso prejeli sporočila, da ta svet nikomur ne dolguje ničesar.
Če želiš imeti oboževalce, moraš biti najprej sam oboževalec.

© Modrijan. Spletna trgovina Shopamine. Nastavitve piškotkovMoji podatki

Na spletni strani Modrijan poleg obveznih piškotkov uporabljamo še analitične in oglaševalske piškotke ter piškotke družbenih omrežij.

V kolikor s tem soglašate, vas prosimo da kliknete na gumb "POTRJUJEM". Za natančen opis in nastavitev rabe posameznih piškotkov, kliknite na gumb NASTAVITVE PIŠKOTKOV.

×
Upravljanje s piškotki na spletnem mestu Modrijan
Obvezni piškotki

so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje. Za njihovo uporabo nismo dolžni pridobiti soglasja.

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

1. Splošno o piškotkih 1.1. Kaj so piškotki

Piškotki so male besedilne datoteke, ki jih večina sodobnih spletnih mest shrani v naprave uporabnikov, torej oseb, ki s svojimi napravami katerimi dostopajo določene spletne strani na internetu. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom uporabnika, saj lahko v brskalniku, ki ga uporabnik uporablja, hranjenje piškotkov omeji ali onemogoči.

Tudi ob obisku spletne strani in njenih podstrani, ter ob izvajanju operacij na strani, se na vaš računalnik, telefon oziroma tablica, samodejno oziroma ob vašem izrecnem soglasju namestijo določeni piškotki, preko katerih se lahko beležijo različni podatki.

1.2. Kako delujejo in zakaj jih potrebujemo?

Vsakemu obiskovalcu oziroma nakupovalcu je ob začetku vsakokratne uporabe spletne trgovine dodeljen piškotek za identifikacijo in zagotavljanje sledljivosti (t.i. "cookie"). Strežniki, ki jih podjetju nudi podizvajalec, samodejno zbirajo podatke o tem kako obiskovalci, trgovci oziroma nakupovalci uporabljajo spletno trgovino ter te podatke shranjujejo v obliki dnevnika uporabe (t.i. »activity log«). Strežniki shranjujejo informacije o uporabi spletne trgovine, statistične podatke in IP številke. Podatke o uporabi spletne trgovine s strani nakupovalcev lahko podjetje uporablja za anonimne statistične obdelave, ki služijo izboljševanju uporabniške izkušnje in za trženje izdelkov in/ali storitev preko spletne trgovine.

Posredno in ob pridobitvi soglasja, lahko spletna trgovina na napravo obiskovalca oziroma nakupovalca shrani tudi piškotke zunanjih storitev (npr. Google Analytics) ki služijo zbiranju podatkov o obiskih spletnih mestih. Glede zunanjih storitev veljajo pravilniki in splošni pogoji o obdelovanju osebnih podatkov, ki so dostopni na spodnjih povezavah.

2. Dovoljenje za uporabo piškotkov

Če so vaše nastavitve v brskalniku s katerim obiskujete spletno mesto takšne, da sprejemajo piškotke, pomeni, da se z njihovo uporabo strinjate. V primeru, da ne želite uporabljati piškotkov na tem spletnih mest ali jih odstraniti, lahko postopek za to preberete spodaj. Toda odstranitev ali blokiranje piškotkov lahko rezultira v neoptimalnem delovanju tega spletnega mesta.

3. Obvezni in neobvezni piškotki ter vaše soglasje 3.1. Podjetje za uporabo obveznih piškotkov ni dolžno pridobiti vašega soglasja (obvezni piškotki):

Obvezni piškotki so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje.

3.2. Piškotki, ki niso nujni z vidika normalnega delovanja spletne strani, in za katere smo dolžni pridobiti vaše soglasje (neobvezni piškotki):

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

5. Kako upravljati s piškotki?

S piškotki lahko upravljate s klikom na povezavo "Nastavitve piškotkov" v nogi spletne strani.

Nastavitve za piškotke pa lahko nadzirate in spreminjate tudi v svojem spletnem brskalniku.

V primeru, da želite izbrisati piškotke iz vaše naprave, vam svetujemo, da se držite opisanih postopkov, s tem pa si boste najverjetneje omejili funkcionalnost ne samo našega spletnega mesta, ampak tudi večino ostalih spletnih mest, saj je uporaba piškotkov stalnica velike večine sodobnih spletnih mest.